CONFERÈNCIES » Problemes matemàtics sense esforç

Problemes matemàtics sense esforç

Ensenyar a pensar matemàticament al nostre alumnat

Públic al qual va dirigit:

Docents de primària i/o secundària.

Objectius de la conferència i la formació:

En aquesta conferència es donen elements per entendre perquè alguns alumnes entenen els problemes matemàtics i els resolen sense dificultat, mentre que d’altres no aconsegueixen entendre què fan i perquè ho fan.

Durant la formació s’explica que a primària, i durant els primers cursos de secundària, només hi ha dos tipus de problemes matemàtics: de suma-resta i de multiplicació-divisió, i no quatre tipus com molts creuen. Així mateix, s’incideix en què és cabdal entendre quines relacions s’estableixen entre les xifres, detectar que els problemes de suma-resta tenen dues parts i una totalitat (PPT o Part, Part i Totalitat) i que tots els problemes de multiplicació-divisió tenen una dada o Unitat constant (U) que es repeteix diverses Vegades (V) i una Totalitat (T). Comprendre les relacions entre les xifres PPT i UVT permet construir una ment matemàtica que detecta, amb total claredat, com resoldre qualsevol problema.

La formació permet a les persones assistents entendre com pensar matemàticament i a copsar, quan veuen un/a estudiant, on rau el problema cognitiu i saber com ajudar a superar-lo.

Un cop l’alumnat analitza els problemes a partir de les relacions entre les xifres, obté una ment matemàtica que li permet resoldre, fàcilment, qualsevol problema. Es tracta, doncs, d’una conferència/formació molt pràctica que permet, un cop finalitzada, obtenir la seguretat necessària per començar a ensenyar els problemes matemàtics a través d’un mètode completament diferent i eficaç.

Necessitats tècniques:

Ordinador vinculat a un projector per mostrar una presentació.

Internet no és imprescindible però pot ser d’utilitat.

Els participants realitzaran alguns exercicis escrits i, conseqüentment, pot ser d’utilitat tenir llapis i fotocòpies que es facilitaran amb antelació.

Metodologia i duració:

La sessió és fonamentalment pràctica i s’observa pas a pas què es pot realitzar dins de l’aula, per a què, i com dur-ho a terme.

La duració òptima oscil·la entre hora i mitja i tres hores.

PREU: 470 € *

* Més el transport i les dietes si fos necessari (consultar)

Totes les sessions es facturen a nom de Boira Editorial, Formació i Serveis S.L. i s’abonen mitjançant una transferència per facilitar la transferència fiscal en relació a Hisenda.

IMPARTEIXEN: DANIEL GABARRÓ i JAVIER LÓPEZ APESTEGUÍA

Daniel Gabarró és mestre en cinc especialitats diferents reconegudes. Psicopedagog i llicenciat en Humanitat, és expert en Programació Neuro Lingüística (una branca de la psicologia aplicada) i Diplomat en Gestió i Organització d’Empreses.

En el món educatiu, compta amb una llarga experiència impartint classes en educació infantil, primària i secundària durant vint-i-cinc anys. Actualment es dedica a escriure, assessorar i donar classes en diversos màsters i cursos de post-grau de diversa índole a la Universitat de Lleida. Així mateix, també és ex-professor de la Universitat Ramon Llull i ha impartit formacions en diverses universitats nacionals i Iberoamericanes com a professor convidat. A grans trets, combina les conferències, la formació i l’assessorament amb la psicologia transpersonal. El seu ofici és il·luminar la realitat, transformar positivament la vida de les persones i dels centres educatius trobant mètodes més fàcils, feliços i eficaços de relacionar-nos i treballar.

Col·labora, des de fa més de deu anys, en el programa de Catalunya Ràdio, “L’ofici de viure” i “L’ofici d’educar” que ofereix eines emocionals per a la vida diària i per a l’escola. Paral·lelament, també participa com a col·laborador d’altres programes de ràdio, premsa i televisió, mentre dirigeix formacions empresarials i grups de creixement personal en ciutats com Barcelona, Lleida o Madrid.

En quant a publicacions, compta amb nombrosos llibres i materials de temàtica diversa: tècniques d’estudi, llenguatge, tècniques d’investigació, didàctica de l’ortografia, evolució moral o fracàs escolar, entre d’altres. Molts d’ells es poden trobar a boiraeditorial.cat i es poden descarregar de forma gratuïta en PDF o comprar-los en format paper.

Javier López de Apesteguía és Diplomat en Magisteri i Llicenciat en Psicologia, especialitzat en Ciències, Psicologia educativa i en Audició i Llenguatge. Ha cursat nombroses formacions sobre didàctica de les matemàtiques, com les de José Antonio Fernández Bravo, María Antonia Canals, Luis Pereda o Malena Martín.

En el món educatiu, compta amb vint-i-vuit anys d’experiència com a tutor, professor de matemàtiques i coordinador de l’equip de matemàtiques d’educació infantil i primària de l’escola on treballa. Paral·lelament, també és coordinador del club esportiu de la seva escola i especialista d’Educació Física en diferents cursos de Primària.

De forma habitual, col·labora amb l’editorial Santillana elaborant les propostes didàctiques, revisant els materials educatius i presentant-los als claustres. Ha impartit formacions i conferències sobre didàctica en general i didàctica de les matemàtiques en particular, especialment sobre la resolució dels problemes matemàtics. Destaquen les de la Universitat de la Rioja, dirigida a alumnes de Magisteri, “La didàctica de les matemàtiques”; “Dominar els problemes matemàtics” en l’Aula de Formació Continua Aribau-Ferré; i sessions vàries per a equips de docents.

Pel que fa a les publicacions, cal mencionar “100 propostes per desenvolupar la competència matemàtica” (Santillana) i “Dominar els problemes matemàtics” (Boira Editorial).

CONTRACTACIÓ:

Per contractar una conferència, pots enviar un correu electrònic a info@boiraeditorial.com, o omplir el següent formulari:

....................





El teu nom: *

El teu correu electrònic: *

Pertanys a alguna escola o centre educatiu?:

El teu missatge: *

Accepto la política de privacitat (Veure política de privacitat)